Co jeść w lecie, kiedy brakuje apetytu?

0
166

Za oknem temperatura ok. 30 stopni Celsjusza, a my nie mamy apetytu? Na pewno nie jesteśmy z tym sami. Wielu z nas cierpi na brak apetytu, kiedy nadchodzą upały. Mimo to musimy pamiętać o regularnym spożywaniu posiłków, aby dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Wszystkie dostępne produkty dają nam dużą możliwość komponowania nowych, zdrowych i odświeżających posiłków, idealnie pasujących do letnich dni.

Jak jeść latem?

Podczas dużych upałów nie możemy rezygnować z jedzenia, nawet jeśli dokucza nam brak apetytu. Najlepszym rozwiązaniem będzie jedynie zmniejszenie porcji każdego posiłku. W lecie najkorzystniej będzie zmienić dietę na lekkostrawną, która będzie w sobie zawierać dużo świeżych warzyw i owoców. Podczas upałów na pewno częściej rezygnujemy z ciepłych napojów. Ważne, byśmy robili to na rzecz wody, ewentualnie wody z cytryną lub listkiem mięty. Nie warto sięgać po słodkie i gazowane napoje, które posiadają jedynie mnóstwo pustych kalorii.

Lekkie i zdrowe sałatki

Idealne na upalne, pełne słońca i duchoty dni są sałatki. Mamy w tej kwestii duże pole do popisu. Sałatki mają dużo zalet. Są szybkie w przygotowaniu, a ponadto charakteryzują się dobrym smakiem. Mogą być przygotowywane na wiele sposobów. Wszystko zależy od tego, jakie składniki lubimy i jak je skomponujemy. Najkorzystniejszą bazą jest mix sałat, który znajdziemy w każdy spożywczym sklepie. Drugim cennym składnikiem jest tofu lub grillowany kurczak. Następnie dobrze jest wybrać kilka najsmaczniejszych warzyw i pokroić w kostkę. Może to być papryka, pomidor, cebulka czy ogórek. Na koniec musimy dodać dressing. Należy go przygotować z octu i oliwy. Takie połączenie najlepiej podkręci smak naszej sałatki. Jeśli czegoś nam w niej brakuje, śmiało możemy dodać małe kuleczki mozarelli lub pokruszone orzeszki ziemne. Taka sałatka jest gwarancją pysznego, sytego i pożywnego obiadu.

Koktajle

Jeśli nie mamy dobrego pomysłu na pożywne, sycące, a zarazem orzeźwiające śniadanie, strzałem w dziesiątkę będzie koktajl owocowy. Musimy być świadomi, że same owoce na śniadanie nie wystarczą. Nasz organizm potrzebuje białka. Najlepiej dodać do koktajlu jogurt naturalny bez dodatku cukru. Cennym składnikiem takiego koktajlu mogą okazać się również płatki owsiane lub jaglane, które zawierają w sobie mnóstwo błonnika. Tak sporządzony koktajl da nam uczucie sytości na długi czas, a przy tym orzeźwi w najbardziej upalne poranki.

Chłodniki

Chłodniki

Gorące zupy latem zazwyczaj idą w odstawkę. Na ich miejscu pojawią się chłodniki. Są to zupy podawane na zimno, idealne na orzeźwienie organizmu. W chłodnikach zazwyczaj wykorzystuje się botwinkę lub korzenie buraka ćwikłowego. Zawierają bowiem bardzo dużą ilość żelaza i przeciwutleniaczy.

Nie mając pomysłu na pożywne posiłki w ciągu lata, warto rozważyć zamówienie cateringu dietetycznego specjalnie na tę porę roku. Oferty i opinie różnych firm cateringowych można sprawdzić w porównywarce cateringów dietly.pl – sprawdź catering dietetyczny Gdynia. Ten wyjątkowy serwis internetowy na pewno pomoże nam wybrać idealną dietę dla siebie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here